دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت:

خارجی ها بیشتر برای عمل زیبایی به ایران سفر می کنند

خارجی ها بیشتر برای عمل زیبایی به ایران سفر می کنند

به گزارش دکتر ایزی، دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور اظهار داشت: بیشترین بیماران خارجی ایران از کشورهای عراق، افغانستان، عمان، آذربایجان و بحرین هستند که تا قبل از کرونا بیشتر از یک میلیارد دلار درآمد وارد کشور کردند. بیشترین رجوع این بیماران برای عمل زیبایی، پیوند اعضا، چشم پزشکی و درمان ناباروری است.


به گزارش دکتر ایزی به نقل از ایسنا، دیاکو عباسی ضمن اشاره به برنامه ریزی ایران در یک افق چهار ساله برای رسیدن به درآمد سالیانه ۳، ۵ میلیارد دلار در حوزه گردشگری سلامت (درمانی و تندرستی)، اظهار نمود: گردشگران این حوزه با دو هدف درمان و تندرستی بیشتر از کشورهای عراق، افغانستان، عمان، آذربایجان، قطر و بحرین برای عمل های زیبایی، پیوند اعضا، کبد، چشم پزشکی، درمان ناباروری با آی وی اف، قلب و عروق، تندرستی و آب درمانی به ایران سفر می کنند.
او بدون آن که به بازه زمانی مشخصی اشاره کند، تعداد ویزاهای درمانی صادر شده از جانب وزارت امور خارجه را ۳۵۰ هزار ویزا اعلام نمود و با این احتمال که آمار رسمی کمتر از آمار واقعی رجوع بیماران خارجی به ایران باشد، تخمین زد آمار اصلی بین۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر است و در ادامه اظهار داشت: این افراد (معمولا) با ویزای درمان به کشور نمی آیند و به مراکز و کلینک های فاقد مجوز و زیرپله ای رجوع می کنند.
به قول دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور، تعداد بیمارستان های دارای مجوز IPD، که بیمار خارجی می پذیرند، ۲۱۰ واحد و مراکز آب درمانی ۴۰۰ عدد در سرتاسر کشور است و ۶۰۰ دفتر گردشگری هم مجوز فعالیت گردشگری سلامت دارند.
عباسی افزود: شیراز، مشهد، یزد، تبریز، ارومیه، اهواز، رامسر، اردبیل، کرمانشاه، تهران، اصفهان و سنندج بیشترین ظرفیت را در حوزه گردشگری سلامت دارند.
وی همینطور اظهار داشت: بخش گردشگری پزشکی تا قبل از همه گیری کرونا حدود یک تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است.
دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور معتقد است: گردشگران حوزه پزشکی حدود چهار برابر دیگر گردشگران هزینه می کنند و بین ۸ تا ۱۳هزار دلار متوسط هزینه کرد توریستهایی است که با هدف درمان وارد ایران می شوند.
وی در عین حال اظهار نمود که ایران هنوز به مقصد گردشگری سلامت تبدیل نشده است و در طول چند سال قبل نتوانستیم در سطح بین المللی بازارسازی نماییم و زیرساخت های لازم را برای فعالان این حوزه در بازارهای هدف ایجاد نماییم.
عباسی با بیان اینکه در راه برندسازی ملی گردشگری سلامت هم گامهای خوبی برداشته نشده است، اظهار داشت: برند گردشگری سلامت ایران در بازارهای هدف به خوبی شناخته نشده است. برای برندینگ و تبلیغات از راه حضور پررنگ تر در پلت فرم های بین المللی برنامه جدی داریم که کسب و کارها، شرکت ها و مراکز درمانی را معرفی نماییم و برند گردشگری سلامت را در سطح بین المللی بشناسانیم.





منبع:

1401/10/07
21:56:41
513
0.0 از ۵
تگهای خبر: برند , پزشك , چشم پزشكی , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی